Ei ollut tänään hyvä päivä.

Työpäivä oli siinä mielessä hyvä, että oli aamuvuoro. Pääsi ajoissa pois. Mutta kun taas se Mari ilmoitti olevansa kipee, ja meikä joutu raataan taas raataan niska limassa. Sitten oli vielä yks ihan skitso asiakas. Rupes mulle huutaan jostain homehtuneesta paprikasta. Ei kai se nyt vittu mun vika oo, jossei Perttu tajuu ottaa vanhoja pois hevi-tiskistä. Joo, okei, mä olin sitä aamulla siinä autrtelemassa, kun se Mari oli kipee. Siis "kipee", luulen mä. Mutta kuitenkin ei sen rouvan olis mun kimppuun tarvinnu hyökätä sen paprikan kanssa, vaikka olinkin samalla osastolla. Perttu oli just häipyny kahville.

Eilen ja tänään töitten jälkeen luin kirjaa. Ostin oikein pitkästä aikaa kirjan. Pakkohan se oli ostaa, tämä " Risainen elämä". Se kertoo Juiscen elämästä. Olen lukenu jotain kolmasosan, ja oppinu jo paljon uutta. En tienny että se on touhuillu tossa Otavalankadulla, melkein mun naapurissa. Ja noista sen biiseistäki ymmärtää nyt ihan eri tavalla. Esimerkiksi tästä Juankoski here i come piisistä olin kyllä tajunnu että Juice on sieltä kotosin. Mutta esim. tää kohta "Seppo teki kepposen ja käy tamtam". Olin jotenkin kuvitellu että "käy tamtam" on vaan jotain runoilijan täytehöpinää. Ei tullu mieleen että "tamtam" on vähän niinku kiljuu. Ja täytyyhän sen käydä. Että pääsee voimiinsa.

Eila oli kultanen. Eila on sellanen yli viiskymppinen mummeli. Se vaihto mun kanssa vuoroo ens viikon perjantaina. Sain siis aamuvuoron, ja pääsen risteileen viikonlopuks. Tuuli lähtee mukaan. Mennään Tallinnaan, ollaan kaks yötä Viru-hotellissa ja tullaan sunnuntaina takas. Että mä odotan tota reissuu. Tarttee varmaan lähtee maanantaIna töitten jälkeen vähän vaateostoille. Mulla ei oikein oo mitään päälle pantavaa. Toivottavasti Tuuli ei rupee siellä reissulla sekoileen. no ei kai sentään. Luulis sen vähän oppineen.